• Sazināties ar mums
  • info@itident.lv
itident facebook vai majaslapa
Facebook vai Mājaslapa

Kurš par kuru vērtīgāks?

IT Ident, 1. septembris, 2018

Facebook gadu gaitā ir attīstījies par lielizmēra sociālo tīklu, kuru lieto, visticamāk, arī Tu. Bet, ja skatāmies no biznesa, nevis izklaides puses, kas ir vērtīgāks mūsdienu uzņēmējiem - facebook vai mājaslapa? Šobrīd tas kalpo par daudzu jauno un pat esošo uzņēmēju ‘neatklāto’ jautājumu, kur veiksmīgāk būt, lai satiktu un informētu savus klientus. Protams, par to atbild katrs pats, skatoties, cik liels ir katra konkrētā uzņēmēja bizness. Ar jaunu un mazu biznesu var uzsākt biznesa gaitas un iztikt ar biznesa lapu sociālajos tīklos, kā tas ir izdarāms facebook un instagram profilos. Tomēr, pirms ‘būt vai nebūt, tāds ir jautājums?’, apskatīsimies, kur būt, tomēr būtu visefektīvāk.

1. Ne visi ir Facebook

Tas, ka Facebook 5 gadu laikā ir uzlicis smagu kāju virsū draugiem.lv un citiem sociālajiem tīkliem, nenozīmē, ka visi izmanto šo sociālo tīklu, ļoti daudzi joprojām neizmanto facebook, daudzi tikai tagad reģistrē savus kontus un tikpat daudz lietotāju sākuši emigrēt uz citiem sociālajiem tīkliem, kā to jau izsenis izdarīja katrs trešais no draugiem.lv (katrs nesot sevī savu iemeslu). Šobrīd aizvien vairāk jauniešu dodas prom no Facebook un iesakņojas Instagram ‘bilžu pļavās’, kam par iemeslu visbiežāk ir tas, ka šo populāro tīklu Facebook sākuši izmantot arvien vairāk pieaugušo, ģimenes locekļu, kas daudziem bērniem un jauniešiem licis doties, pēc viņu domām, uz sev drošākiem tīkliem. Katrs dodas prom ar savu argumentu, ar varu noturēt nevar nevienu, tomēr apzinoties, ka Jūsu mērķauditorija sāk emigrēt, varētu būt nepatīkama atklāsme.

2. Riski Facebook.com

*Uzticība ir kā papīrs, vienreiz to saburzot, vairs tik gluda tā viss nebūs. Ļoti daudzu aģentūru facebook biznesa lapas administrē darbinieki, bet ar darbinieka aiziešanu var nākties zaudēt arī lapas pieejas... hmm, viela pārdomām. *Facebook nav akmenī kalts, noteikumi mainās ik mēnesi, kas jau ir licis ciest daudzām biznesa lapām (saistībā ap komunikāciju un privātuma iespējām). *Arī Instagram ir izveidojis biznesa platformu savā vietnē, kura popularitāte ir manāmi jūtama. Tomēr risks pastāv kā Facebook biznesa lapas lietotājiem, tā arī Instagram piekritējiem, jo, piemēram, vietne LinkedIn jau slēdza savu uzņēmuma lapu sadaļu. Kāpēc lai tas neatkārtotos arī citviet? *Nekad nevari paredzēt, vai strauji mainīgo un strikto noteikumu dēļ, Facebook Jūsu lapu neslēdz.

3. Biznesa haizivis mazos ūdeņos nepeld

Vispirms aizver acis un iedomājies kas tu esi – plēsējs vai barība, krastā sēdētājs vai pret straumi peldētājs, mazā zivs vai biznesa haizivs, kāds ir Tavs mērķis, kādi ir Tavi plāni, cik lielas iespējas esi gatavs noķert? Ja esi gatavs palikt uz vietas, ar Facebook lapu pietiks un ar procentuāli mazo apmeklētāju plūsmu būs gana, tomēr, ja esi cīnītājs un gatavs sasniegt aizvien jaunas virsotnes, iesaku doties ‘’interneta okeānā’’.

4. Cik ilgi?

Cik ilgi esi gatavs būt mazs uzņēmums? Cik ilgi par saviem pakalpojumiem gari un plaši stāstīsi pa telefonu? Cik reizes pārrunāsi jau tik daudz reižu pārrunāto? Facebook ir lieliska vieta, kur par sevi runāt, bet, ja vienas filiāles vietā jau izveidosiet trīs, ja viena gada vietā, būsiet nostrādājuši 20 gadus? Vai sava uzņēmuma vārdu esi gatavs likt nest vien Facebook.com?

5. Uzmanību informācijai

Facebook spēlējas ar krāšņām bildēm, košiem baneriem, interesantām reklāmām, elpu aizraujošiem konkursiem, tomēr pašā pamatā Facebook ir paredzēts ātrai, zibenīgai un īstermiņa uzmanības pievēršanai. Šeit neviens nav īsti ieinteresēts garos burtu, vārdu un teikumu jūkļos, lai arī fb.com vari iegūt informāciju, pēc nedēļas vēlamā informācija būs jau pazudusi informācijas mudžeklī.

6. Tavi līdzekļi – Tavai nākotnei!

Daudzu arguments - jā, bet facebook ir par brīvu! Jā, bet...arī Facebook lapā daudzi iegulda vairākus tūkstošus, veidojot reklāmas kampaņas, konkursus u.c., tieši tāpat ir ar korporatīvo mājaslapu, kuru var izveidot gan par maksu, gan bezmaksas. Tomēr viss, kas ir bezmaksas, lielākoties, arī atdod tikpat, cik ieguldīts. Vairums neaizdomājas, ka līdzekļu investīcija, ir investīcija savai nākotnei.

7. SEO

Vai Tev ir svarīgs SEO? Kam gan nebūtu. SEO atbild par to, kā Google meklētāju rezultātos pozicionēties Google pirmajā lapā, ar Facebook lapu Tu nekādi nespēsi sasniegt šo vēlamo rezultātu. Ņemsim vērā, ka Google auditorija ir stipri lielāka par Facebook.com auditoriju. Turklāt Facebook lapas ir pakļautas Facebook noteikumu izmaiņām.

8. Facebook Klientu ‘aklums’

Ja Tu redzi “Noderīgi” savā Facebook listē, visticamāk Tu nemaz nedosies uz konkrēto Facebook biznesa lapu, pareizi? Tas vien nozīmē, ka Tava informācija, ko ieliksi Facebook lapā, visticamāk tiks nejauši ieraudzīta katra individuālajā ziņu listē. Lai nu kā, šādi pat liela daļa Tevis veidoto ‘postu’, sniegtās informācijas, rakstu, bilžu tiks palaists garām un netiks izmantots.

9. Pirkumiem Nē!

Ar Facebook var sasniegt mērķus un nenoliedzami, Facebook lapa kā īstermiņa risinājums der mazam uzņēmumam. Un, lai cik laba nebūtu Tava lapa, pēc statistikas un daudzu uzņēmēju atzīšanās, ar Facebook lapas starpniecību, cilvēki neveic pirkumus un citus darījumus. Protams, vienmēr ir kāds veiksmes stāsts, bet tas nemaina vidējo statistiku.

Rezumējot - Facebook lapa ir lielisks rīks jaunam uzņēmumam, kas ir sācis savas biznesa gaitas Interneta vidē, Facebook ir rīks īstermiņa risinājumam līdz brīdim, kad vari sākt uzņēmuma paplašināšanās gaitas, Facebook kalpo kā ‘’mini informācijas’’ centrs klientiem, lapā vari veikt dažādas aktivitātes jeb darbības uzņēmuma labā. Bet, ja tomēr Tavi mērķi ir tālāki, idejas plašākas un vēlmes lielākas, ar Facebook lapu Tu sasniegsi minimālu rezultātu, kas ilgtermiņā nesniegs vēlamo rezultātu.

Ja Tevi iekšēji tirda jautājumi par sociālajiem tīkliem vai mājaslapām, esam viena zvana attālumā, gatavi atbildēt!